måndag 7 januari 2013

-51 kilo.....

... har man gått ned nu men måste sluta. Fått order att inte gå ned någe mer nu undre graviditeten men hur tusan säger man åt sin mage att... 

- icke, du får icke gå ned någe mer nu....fyfy...

Fruktansvärt svårt tycker jag, har som själv ingen koll utan jag går som ned än om jag inte känner för det. Försöker äta lite fetare, lite mera socker...men....jag som mår rätt så illa under min graviditet så är det inte så kul att stoppa käften full. Apelsin ser bra mycke godare ut än en macka än fast jag VET jag måste äta. Evigt krig med mig själv och magen men jag kämpar på, tjurig som man är =)
Men som sagt -51 kilo, allt sitter bra mycket lösare på en nu, mina täckbyxor badar man i och ALLA byxor jag ha badar jag i. Skulle va bra om man hade ett kläd konto på ett antal 100,000 så man fick köpa nytt å nytt. En må väl kunna önska va =)



Varje gång man hänger upp tvätten så känns det så här, man BADAR i sina kläder. Hade jag verkligen så här stora...var jag så här stor.....ojoj....."Wake up call!" Kommer aldrig att bli så stor igen, är fortfarande stor men såååå mycket mindre ändå än vad jag va för ett år sedan. Något som är lite synd det är att nu när man är gravid, ja.....jag känner hur magen växer men det syns liksom inte på samma sätt eftersom jag ha en häng mage med massa lös hud. Men man känner att den är liksom mer....spänstig. 

Tycker jag gjort en helt otrolig resa, på ett år ha jag hunnit göra en operation och gå ned -51 kilo, hunnit med att byta pojkvän, leka av mig, finna mig själv och så som att det inte va nog hunnit med att bli gravid. Klapp på axeln Kiwi, om 2012 va så fullspäckat hur blir då 2013?? =)

På tal om annat som också är en "wake up call!"....gravid i 14:onde veckan =)

Lill bäbisen som jag tror stenhårt är en han är lika stor som en avokado nu, tiden går fort måste jag erkänna. Känns som det va igår jag fick reda på jag va gravid men det gått nån månad sedan dess. Och tro nu inte jag blev gravid och sedan vart det frid och fröjd...nej då....för ni förstår jag är en sån som ska överanalysera precis allt jag gör så man inte gör fel för det är inge kul att göra om.....

" Kan jag ha bäbis nu, är jag mogen för det, vad innebär det, är det inte liiiiiite tidigt i förhållandet, kommer jag klara av det, kommer jag blir en satkärring till mamma, blire en tjej eller grabb, gör det någon skillnad, ekonomin, bostad, familjen, släkten, vännerna?????"

Skulle jag tänka någe mer skulle hjärnan slå knut på sig själv, men nu är beslutet taget så det får bära eller brista. Mena jag se vissa som ABSOLUT inte är lämpade att va förälder å jag kan tusan inte va sämre om dom så det ska nog gå bra när man kommer in i det hela =)

Har än inte vart hos barnmorskan men va hos gyn som undersökte mig och såg till att allt såg rätt ut. Ska nu i veckan beställa tid hos mödra vården så man får börja komma igång med det hela. Man har som tusen frågor till dom också plus jag vill juh ha en bild på den lilla....ÅÅÅÅÅÅ jag vill veta kön!!!!! Ja tack =)

Har en underbar släkt, familj, vänner som ställer upp med kläder och saker så jag ska inte behöva köpa allt för mycket själv. Många saker man kan låna av dom som haft barn som nu vuxit upp =) Är det något just du känner att du kan avvara så tveka inte att höra av dig! 

* Kommer höra av mig närmre våren till dig kusin Malin om kläder och saker som jag kan låna av dig =)
* Å Eeeeeeeee, du får gärna skicka kläder =)
* Å så broder Henrik med familj ha just en likten Victor som växer upp så där äre lite kläder man kan låna....
* Åååååå så av Pelles syster Pia en sån där...um....stol...bil barn stol,bäbis storlek =)
* Å så ha jag juh barn sängen som alla brors barn legat i plus jag å Henrik tro jag. Nostalgi att den fortfarande lever =)
* Barnvagn får vi via Pelles mamma men vi måste hitta nån vi vill ha =)

Jagar för fullt en barnvagn plus jag funderar, mena.....barnskötbord som jag sett så många ha i en dusch. Gå det ha ett barn sköts bord i en dusch och ha blöjor där utan att det...blir någe fel på blöjorna???? Suger dom inte upp fukten ????? Jag ha som sagt tusen frågor =)
Men ...det jag VET jag söker.....

  • Bärsele
  • Skötbord
  • Småsaker....finns småsaker som behövs, kan va bra å ha =)
Denna blogg va juh före bara om min vikt minskning men den blir både bäbis och vikt minskning nu =) Nä, dags att va nyttig och fortsätta tvätta...YAY! =/

" De är dom små sakerna i vardagen som kan få en att riktigt skina upp! "

3 kommentarer:

  1. Kiwi, jag packade en hel låda kläder till er lill*, redan förra veckan. :D När hen väl kommer ska jag gå igenom våra grejjor så kanske det hänger med några fler småsaker.

    SvaraRadera
  2. Awww, tack gumman =) Kommer komma väl till pass...man kan aldrig få för många kläder å saker va ? =)

    SvaraRadera
  3. Men stort grattis till er båda! Va roligt!!

    SvaraRadera